Setru provází bohatá historie, její značka se rodila v německém Ulmu.
Společnost ICOM transport pořídila první vozy Setra v listopadu 2015, celkem se jednalo o 140 autobusů. I po 10 letech jezdí společnost s autobusy Setra, které jsou pravidelně obměňovány za novější, vyhovující dnešním požadavkům.
Historie značky Setra sahá hluboko do roku 1480. V tomto roce začíná vyrůstat v německém městě Ulm celá generace rodiny Kässbohreových. Napříč generacemi se dědilo řemeslo loďařství až Karl Kässbohrer se vyučil kolářem. V roce 1893 otevírá svojí první kolářskou dílnu v Ulmu. První autobus firmy Kässbohrer byl představen v roce 1899, byl to otevřený vůz pro vyjížďky po městě tažený koňmi.
V roce 1910 přichází první linkový autobus značky Kässbohrer a Karl získává patent na konstrukci tohoto autobusu. Autobus byl postaven na podvozku nákladního automobilu a měl již kardanový pohon, na rovině dosahoval autobus rychlosti 45 km/h. Z dílny se mezitím stala továrna Erste Ulmer Karosseriefabrik Karl Kässbohrer.
V roce 1928 přebírá Kässbohrer karosárnu Neuer & Thieme v Ulmu. Výroba autobusů se tak mohla dále rozvíjet. Velmi pokrokové byly zájezdové autobusy s posuvnou střechou. Další zajímavostí byl i autobus, který se dal snadno přeměnit na nákladní automobil. V roce 1950 vzniká tzv. panoramabus, který má dvě patra. V dolní části jsou zavazadlové prostory a místo pro spaní a horní patro nabízelo výhledy do krajiny.
Následuje vznik prvního autobusu Setra S 8, která je první integrální autobus v Německu. Poprvé tak tvoří jednotku a není tvořen spojením podvozku a nástavby. Jeho vzhled byl velmi revoluční s aerodynamickým designem. Motor byl umístěn v zadní části autobusu.
V roce 1973 umírá šéf firmy Karl Kässbohrer a zodpovědnost přebírá syn Otto. Ten samý rok vzbuzuje obdiv na ženevském autosalonu Setra S 200, jedná se o zájezdový autobus, který je vybaven kuchyňkou i toaletou.
Následuje mezinárodní úspěch s prvním dvoupatrovým autobusem Setra S 228 DT, ten se vypracoval na vlajkovou loď mezi zájezdovými autobusy v roce 1982. Po roce 1991 přichází nové standardy pro výrobu autobusů, rodí se nová konstrukční řada 300. Znakem je výrazná křivka za kabinou řidiče a nový systém integrálních zrcadel, který dává této řadě jedinečný vzhled.
Na veletrhu IAA v Hannoveru v roce 1994 slaví premiéru třídla MultiClass 300 se svou řadou linkových autobusů. V roce 1995 je sloučena firma Karl Kässbohrer Fahrzeugwerkse do společnosti Daimler Buses a tak se stává Setra značkou tehdejší společnosti Mercedes-Benz Ag a patří do mezinárodního koncernu Daimler. Jako vzpomínka na zakladatele zůstalo uprostřed volantů autobusů Setra logo K.