Kolegové ze společností ČSAD Ústí nad Orlicí a ČSAD Slaný nesplnili na začátku roku svůj plán. To mělo pochopitelně dopad na odměny dispečerů i řidičů autobusů.
Náklady na rostoucí mzdy našich řidičů pokrývají Krajské úřady zhruba ze 2/3, tj. pokrytí zaručené mzdy. Zbývající část je na zaměstnavateli. Např. v roce 2018 byl nárůst mezd více než 12 %. Zaměstnavatel může vyplácet další navýšení mezd především na základě splnění plánů pro nepravidelnou dopravu. V úspěšném plnění plánu nepravidelné dopravy musí být aktivní především dispečeři, ale i jednotliví řidiči.
Dispečeři ve svých regionech mohou oslovit mnoho zákazníků. I řidiči jsou v každodenním styku s cestující veřejností, která přepravu vyhledává pro různé příležitosti (školní výlety, převozy dětí na bazén, svatby, plesy, sportovní události, kulturní zájezdy atd.). Vedení společnosti nemá možnost být v každodenním styku s tolika potencionálními zákazníky ve všech regionech působnosti.
V lednu mohou být příkladem dispečeři z ČSAD Benešov, kteří ve srovnání s dispečery z ČSAD Ústí nad Orlicí zajistili cca 12x vyšší objem kilometrů v nepravidelné autobusové dopravě.
Zarážející pak je přístup dispečera z ČSAD Ústí nad Orlicí, který si stěžoval na Modrou vlnu, že mu byly kráceny prémie, přičemž jeho kolona v lednu 2019 neodjela ani jeden kilometr v nepravidelné dopravě. Tuto stížnost považujeme za velmi sobeckou, neboť z tohoto důvodu nemohla být navýšena mzda řidičům.
Bez práce nejsou koláče, a to platí i s následným vyplácením prémií.