Naše autobusy jezdily během tříměsíční výluky na trase Liberec – Frýdlant. Velkou výluku zdárně zvládly i přes krizové povodně na Liberecku.
V Libereckém kraji proběhla první etapa rekonstrukce železniční trati mezi Frýdlantem a Libercem. Koncern ICOM transport tak po úspěšném výběrovém řízení zajišťoval náhradní autobusovou dopravu na lince Liberec – Nové Město pod Smrkem / Černousy / Jindřichovice pod Smrkem. Termín výluky byl stanoven od 08.07. do 20.09.2024, nakonec se prodloužil do 28. 09. 2024.
Náhradní autobusovou dopravu denně zajištovalo hned 16 autobusů a 1 dodávka pro přepravu jízdních kol. Celkem se do ní zapojilo 35 řidičů z ČSAD Slaný, ČSAD Jindřichův Hradec, ČSAD Ústí nad Orlicí a Trado BUS. Náročnou výluku ovlivnily také záplavy v obci Višňová, během kterých se jezdilo v koordinaci s Českými dráhami.
Pro řidiče byly některé úseky opravdu náročné. „Jedna trasa vedla přes staveniště, jinde museli řidiči projet úzkou uličkou v zahrádkářské kolonii“, uvedl Jiří Oberdörfer, vedoucí dopravy z Jablonce nad Nisou. Tým dispečerů a řidičů zvládl vše na jedničku a během tří měsíců nenastaly žádné problémy. Dle jízdních řádů a na posilových spojích bylo ujeto celkem 339 654 km
Cestující tak mohli využít dopravu naší společnosti. Některé spoje musely být zesílené, protože přes prázdniny cestovaly i větší skupiny lidí. Kromě této výluky společnost vypomohla na žádost Českých drah ještě třikrát na jiných výlukách.
Velká spojenost byla i ze strany Českých drah. „Byli jsme prý skvělá parta a společnost ČD se s námi těší na další spolupráci při druhé etapě výluky, která bude probíhat v příštím roce“, uvedl na závěr pan Oberdörfer.