„Díky vedení máme k dispozici to nejmodernější vybavení,“ říká Luboš Kučera, přijímací technik jihlavského servisu
8 Září 2023 | Ze společnosti
Jak vypadá proces přijímání vozů v našem autorizovaném servisu Mercedes-Benz v Jihlavě? Jaké jsou výhody práce u nás v servisu? To vše se dozvíte v dnešním rozhovoru s přijímacím technikem Lubošem Kučerou, kterého brzy čeká významný životní krok.
Co Vás přivedlo k nám do firmy?
V září 2020 jsem hledal změnu. Našel jsem práci, kterou jsem předtím nedělal, ale rozhodl jsem se to zkusit. Mám vystudovaný TRIVIS Jihlava (pozn. redakce: Střední škola veřejnoprávní a Vyšší odborná škola bezpečnosti silniční dopravy Jihlava), takže to příliš blízké nebylo. Nastoupil jsem jako technický dispečer na TKD a myslel jsem, že by mě to mohlo bavit. Hodně jsem se potom pohyboval na servise a došlo mi, že k osobním autům mám blíž než k nákladním. Poptal jsem se, zda by byla možnost změny pozice v rámci firmy a když se našla náhrada za mě na TKD, tak jsem do toho šel a dodnes nelituji.
Co obnáší aktuálně Vaše práce přijímacího technika?
Mám pod sebou tým čtyř mechaniků, kterým rozdávám práci a dohlížím na její kvalitu. Komunikuji se zákazníkem, fakturuji, řešíme problémy, a podobně.
Jak vypadá proces přijímání vozů?
Začíná objednáním zákazníka, kdy se domluvíme na termínu servisu. Po příjezdu zákazníka si spolu dojdeme prohlédnout vozidlo a řešíme se zákazníkem potíže na autě. Sepíšeme přijímací protokol, který obsahuje např. údaje o najetých kilometrech. Nafotíme aktuální stav vozidla a domluvíme se na opravě. V rámci Pick-up servisu lze zákazníka odvézt domů či zapůjčit vozidlo (záleží na konkrétní situaci) a po opravě zase vyzvednout.
Jaké úkony řešíte nejčastěji?
Nejběžnější jsou pravidelné servisní údržby a svolávací akce, kde probíhá aktualizace software nebo třeba výměna čidel. Těžší případy, které řešíme jsou závady v elektronice – u té chvíli trvá, než se určí její původ.
Jaká diagnostická zařízení a software při své práci používáte?
Máme originální diagnostiku od Mercedesu. V brzké době spustíme přijímání vozidel přes iPady, kde se fotodokumentace a údaje o vozidle budou ukládat přímo do programu od Mercedesu. Bude to rychlejší a odpadne tím starost s nahráváním fotek do počítače.
Jezdíte na různá školení v rámci servisu, jak tato školení hodnotíte?
Školení od Mercedesu jsou všechna dobře zpracovaná a naučná. Největší zážitek pro mě bylo školení ohledně nové řady E a AMG.
Co říkáte na elektrifikaci automobilového průmyslu?
V elektrifikaci moc budoucnost nevidím. Přijde mi to takové nedotažené a uspěchané. Tolik elektřiny dokážeme jen těžko vyrobit, obecně je málo nabíjecích stanic, a ještě jsou zde velká rizika požárů -elektroauto musí při požáru do kontejneru napuštěného vodou minimálně na 2 dny.
Komunikujete se zákazníky, došlo už někdy ke špatnému porozumění, jak jste následně se zákazníkem řešil?
Děláme maximum, aby reklamace nebyly. Samozřejmě jsou i zákazníci, kteří řeší reklamace. Vždycky je důležité z reklamace vyjít tak, aby byly spokojeny obě strany.
Když srovnáte práci na TKD a na servisu, jaké jsou hlavní rozdíly?
Obojí má své pro a proti. Více mě lákaly osobáky a mám pocit, že na aktuální pozici jsem se našel. Práce na TKD ale rozhodně vůbec nebyla špatná a užil jsem si tam taky spoustu pěkných a zábavných chvil s řidiči i kolegy.
Co vidíte jako hlavní výhody práce v autorizovaném servisu Mercedes-Benz?
Úroveň kvality našeho servisu – je autorizovaný a na kvalitě se tu nešetří, zároveň ale poskytujeme rozumné ceny. Člověk je tu také v kontaktu s rychlými a kvalitními vozy. Celkově se neustále vylepšuje prostředí a k dispozici nám je nejmodernější vybavení a za to patří velké dík vedení, které nám tím usnadňuje práci! Kolektiv je tu super a jsem rád, že mám pod sebou kluky, na které se mohu 100% spolehnout.
Máte nějakou zábavnou historku z práce?
Těch je spousta. 😊 Často se mi stává, že když zmíním práci v ICOMu, lidé se mě ptají, na jaké lince jezdím. (smích).
Využíváte některých benefitů, které nabízí náš koncern?
Využívám 😊 Líbí se mi benefit od UniCredit Bank, se kterým dostávám každý měsíc ještě peněžní bonus k výplatě. Také jsem si zřídil účet u Komerční banky s vedením účtu zdarma. Často využívám tankování na našich čerpacích stanicích se zaměstnaneckou slevou na pohonné hmoty. V loňském roce jsem využil zvýhodněné vstupné do zábavného parku Robinson. No a v neposlední řadě mám rád firemní akce jako je grilování prasete, vánoční večírek nebo turnaj v malé kopané, který nás brzy čeká.
Zajímáte se o automobilový průmysl i mimo pracovní dobu?
Já jsem tím takovej nemocnej, takže ano. Přijdu domu a dělám na svém autě nebo koukám na YouTube, jak dělají ostatní na autech. Jsem autoblázen. (smích)
Co děláte ve volném čase?
Věnuji se své rodině, máme dvouletého syna – ten zabere hodně času a energie (smích). S přítelkyní chystáme teď v září svatbu, tak to je pro nás hodně aktuální téma. Jinak rádi jezdíme poznávat krásy české země – zoo, památky, hrady, zámky a další. 😊