Přejít k obsahu | | Přejít k vyhledávání

ICOM Transport

„IT není volba, ale osud,“ říká Jiří Fous

23 Červen 2023 | Ze společnosti Pro zaměstnance

Dnes Vám přinášíme rozhovor s IT správcem Jiřím Fousem, který u nás ve firmě vyzkoušel spoustu pozic a má nyní velký vhled do fungování naší firmy. Co je nejčastějším úkolem na IT oddělení? Jak tráví svůj volný čas? Čtěte dále!

Pracujete na našem IT oddělení, jaká byla Vaše cesta?

To bylo zajímavé (smích). V ICOMu pracuji už od března 2015, kdy jsem přišel na pozici kontrolora OPK (Oddělení provozních kontrol), kde jsem strávil rok nebo dva, potom oddělení pomalu končilo a my měli v té době nedostatek dispečerů na TKD. Přišla šance si zkusit tuto pozici, a tak jsem šel zkusit pozici dispečera na TKD. Po roce jsem opět migroval na oddělení controllingu (ZEA) a nyní jsem už druhým rokem na IT oddělení. IT a ZEA funguje podobně, jde o vysoce odbornou práci v daném odvětví. Na každém oddělení mě to svým způsobem bavilo a nyní toho vím o firemních procesech opravdu hodně.

Pracujete jako správce IT, co přesně tato práce obnáší?

Celé je to o tom, že se snažíme udržet systémy ve firmě v chodu a uživatele v komfortu, co to jde. Opravujeme rozbité, vylepšujeme stávající a radíme s pracovními postupy.

Jak zhruba probíhá Váš pracovní den?

Každý den se objeví nový problém, se kterým se člověk předtím nesetkal. Ráno opravíme věci, co se rozbili přes noc, vyřešíme e-maily a následuje čas pro rozjeté projekty – kontaktujeme příslušné lidi a celkově zařizujeme posun projektu kupředu. Závěrem dne si opět projdeme požadavky od ostatních. Někdy jich přijdou za den stovky, v lepších dnech jen desítky.

Jaké chyby řešíte nejčastěji?

Aktuálně nás pravidelně trápí potíže s Transoffice a tiskárnou, jde o systémovou chybu a my víme, že než se celá věc opraví (záleží na provozovateli, který pracuje na opravě) budeme se s touto problematikou setkávat opakovaně. Vítězem nejčastějších úkolů je samozřejmě zamčený účet z důvodu zapomenutého hesla, toto řešíme na denní bázi, stejně tak jako přesun dokumentů v DMS.

Vyjíždíte často do ostatních středisek?

Snažíme se vyjíždět, co nejméně. Pokud to jde, řešíme problémy přes externí firmy. Ne vždy ale lze využít jinou firmu, a tak každý týden někam vyjíždíme. Frekvence se časem zvyšuje, protože ve firmě probíhá velké množství změn, kterého si mnohdy uživatelé ani nevšimnou – mění  se servery, počítače i programy.

Letos pracujete na implementaci nového controllingového systému BNS, v jaké fázi se nacházíme?

Úplně na začátku. Jde o projekt velkého rozsahu, kdy první fáze má velmi široký záběr. V počáteční fázi nyní připravujeme data, následovat bude vytvoření struktury reportů, a pak proběhne finální nasazení. Nejdůležitější částí je právě ono sbírání dat, která se poskládají do výsledného reportu. Tato fáze ale zabírá nejvíce času, protože data jsou roztříštěná napříč různými systémy a my je musíme posbírat a zkompletovat.

Aktuálně se věnujete i propojení tabletů v našich nových tahačích. Jak to hodnotíte?

Tento projekt má velký potenciál. Cílem je zjednodušení procesu zařazení vozidla do provozu a zjednodušení záznamů pro řidiče. Projekt je založen na dohodě 3 firem – Mercedes-Benz, Eurowag a ICOM transport, kdy Mercedes-Benz poskytuje tablety se zabudovanou aplikací WDFleet a usnadňuje tak práci řidiči v ICOMu. Výsledkem jsou lepší provozní náklady, datové přenosy z auta nejsou potřeba a do budoucna záruka menší poruchovosti. Nicméně, prozatím jsme první firma v ČR, která se do tohoto projektu pustila a zatím vychytáváme všechny vady, které se mohou vyskytnout, např. opožděné nahrávání software, problém s reklamacemi, kdy řidič hraje loterii, do kterého servisu se dovolá (francouzský, německý, český, indický). Aplikace se nyní vyvíjí a každý den se mění.

Rád vzpomínám na projekt se zaváděním nového dispečerského systému nákladní dopravy Prytanis, který byl zaveden bez velkých komplikací.

Co děláte ve svém volném čase?

Jsem tvořivý typ a mám rád výzvy. Nejsem asi úplně klasický typ kutila, ale tvořím pro své známé i na zakázky různé projekty. Baví mě spojení čistého železářství s elektronikou i to, že si vše tvořím od začátku do konce. Například teď stavím flipper (neboli pinball) – hrací automat s ocelovým míčkem uvnitř se spoustou elektroniky. Chystám se na zakázku vyrobit i automat na zmrzlinu, to bude velká výzva.