K tomu, abych dělal samostatnou práci, je třeba nejen školy, ale i zkušeností
3 Březen 2016 | Ze společnosti
Poprvé jsem se dostala do prostor opravárenských dílen. Hned za malým zádveřím mě překvapila krásná a velká kancelář, kde seděl příjímací technik a asistentka servisu. Nechyběl ani koutek pro návštěvy, kam jsem si pozvala pana Víta Vácu. Proč právě jeho? Je v současné době asi nejmladší, tedy služebně, pracovník tohoto servisu. Hned v úvodu mi prozradil, že je absolvent střední školy automobilní v Jihlavě, čtyřletá studia ukončil maturitní zkouškou, právě v loňském roce.
Ve škole měl možnost získat řidičský průkaz sk. C, který ho sice opravňuje k řízení velkých aut, ale ještě mu chybí profesní průkaz, aby mohl tyto kolosy alespoň přemisťovat tam, kam je při opravách potřeba. To vše se bude řešit časem, protože je nyní ve zkušební době, kterou musí projít.
Vy jste se hlásil na pozici garančního technika, ale octl jste se zatím někde trochu jinde?
Ono to asi není úplně někde jinde, jenže já jsem si asi dost dobře neuvědomil, že k tomu, abych dělal samostatnou práci, je třeba nejen školy, ale i zkušeností. A ty právě tady a teď získávám. Ve škole jsem se seznámil docela dobře s elektronikou, která je v současném automobilovém průmyslu na prvním místě, bohužel praxe ve škole probíhala pouze na osobních automobilech. S auty, které firma ICOM používá, třeba pro kamionovou dopravu, jsem neměl možnost se seznámit. Typickou soupravou ve firmě je návěsový tahač MB 1845LSNRL E6 s návěsem Schmitz Cargobull varianty SCS 24 L (mega – lowdeck ), které musí být v nejlepším stavu a o to bych se rád i já nějak přičinil. A to jsem ještě neviděl ty opravdu speciální tahače. Proto jsem rád, že si je mohu osahat a naučit se o nich co nejvíce.
V čem vám vlastně zaměstnavatel pomáhá, abyste dosáhl na vytoužený cíl.
Po absolvování přijímacího řízení mi byl nabídnut plán profesního růstu a ten si teď plním. Jdu od jednoduchého ke složitějšímu a to je asi to nejlepší co mě mohlo potkat. Právě pracuji na diagnostické dílně. Mám u sebe dva opravdu dobré instruktory, tedy starší pracovníky firmy, kteří mě učí, vedou a zasvěcují do tajů diagnostiky. Já je potkávám oba, protože oni střídají směny a já zatím chodím jen na ranní. Tím mám vlastně zaručeno, že se každý den dozvídám něco nového, něco důležitého pro můj profesní růst.
Jste tedy rád, že jste zakotvil ve firmě ICOM transport?
Určitě, já jsem chvilku pracoval nebo lépe řečeno brigádničil v malém servisu. A to se nedá srovnat. Ony už i starší auta jsou vlastně závislé na počítačové diagnostice, ale malá dílnička a toto prostředí zde v ICOMu, to se nedá srovnávat. Tady se už na koleně opravdu nic nedělá a všechno má své místo i řád. Zázemí dílny, ochota spolupracovníků a prostě i servis pro člověka je v této firmě na vysoké úrovni. Tak se snažím odvádět co nejlepší práci, aby byl se mnou zaměstnavatel spokojen.
A co vzkážete svým vrstevníkům nebo novým absolventům vašeho oboru?
To je jednoduché, nebojte se této velké firmy, protože i ona pro Vás dokáže udělat velké věci. Vyškolí Vás pro nejlepší techniku, protože ji má k dispozici a chce, aby byla nejlepší.
Děkuji za rozhovor a přeji vám, abyste svého vytouženého cíle opravdu dosáhl.
Alena Veliká