Nehoda nákladního vozidla na dálnici často ochromí celé okolí. Dle Portálu nehod ale kamiony bourají více na silnicích první třídy.
Dopravních nehod se v České republice stanou desítky denně. Ať je to z důvodu nepozornosti řidiče, zhoršených podmínek počasí nebo zúžené jízdní pruhy na dálnicích.
Dle portálu nehod se stalo od roku 2010 skoro čtvrt milionu nehod s účastí kamionu. Průměrně bourá čtyřicet nákladních aut denně. Nejvíce nehod s účastí nákladních vozidel bylo v roce 2017, došlo k 19 098 kolizí, naopak nejméně bouraček se stalo v roce 2011 a to 14 895.
Hlavním důvodem nehod kamionů je způsob jízdy. Řidiči se často nevěnují plně řízení, nesprávně se otáčejí, nedovoleně předjíždějí nebo nedodržují bezpečnou vzdálenost za jinými vozidly. Kamiony společnosti ICOM transport jsou plně vybaveny jízdními asistenty, které pomáhají řidičům např. i s dodržováním bezpečné vzdálenosti mezi vozidly.
„Nehodovost je pro každou dopravní společnost velice ožehavé téma. V dnešním provozu je riziko nehody velmi vysoké. Vzájemná bezohlednost řidičů, požadavky na včasné dodání zboží a nervozita řidičů hlavně osobních vozidel je vždy nebezpečnou kombinací. Naše kamiony ujedou denně po Evropě zhruba 100 000 km, jak po dálnicích, tak silnicích I. třídy. Musím říct, že velké dopravní nehody řešíme ojediněle. Zásadní měrou k tomu pomáhá pravidelná obnova vozidel, kde se jejich výbava ohledně bezpečnosti velice posouvá. Naše vozidla řidičům pomáhají předcházet fatálním nehodám a podporují je při výkonu náročného povolání. Naším cílem je doručit zboží včas a nepoškozené, ale to nejdůležitější je, aby se řidič vždy vrátil domů v pořádku,“ uvedl vedoucí mezinárodní kamionové dopravy Jiří Langr.
Dle analýzy Portálu nehod kamiony na dálnicích a rychlostních silnicích bourají nejméně. "Podíl nehod na dálnicích na celkových nehodách nákladních automobilů je pouze 8 procent. Naopak na silnicích první třídy je tento podíl téměř 20 procent, na silnicích druhé třídy 14 procent a u cest třetí třídy je to 10 procent," říká Jan Chalas ze společnosti DataFriends, která provozuje Portál nehod.
Často bourají nákladní vozidla tam, kde jsou dálniční úseky nedokončené. Příkladem je dálnice D35 v okrese Svitavy, kde vozy zůstávají často stát na silnicích nižší třídy, a bourá se zde nejčastěji v rámci ČR. Problematická je i dálnice D1, která je hodně vytížená a díky vyšší nadmořské výšce je v zimě hůře sjízdná.
Mapu, kde bourají nákladní vozy nejčastěji najdete zde. Patří sem například křižovatka Kbelská – Novopacká v Praze, na D1 je to 21. kilometr u Mirošovic nebo CTPark v Hradci Králové. Často jsou nejrizikovější místa na výjezdu z odpočívadel.