Daimler Buses, který vyrábí vozidla značky Setra i Mercedes-Benz, plánuje přechod k CO2 neutrálním vozům. Mercedes-Benz eCitaro bude od konce roku 2022 s výkonnějšími bateriemi, v roce 2023 i s vodíkovými palivovými články, které zajistí delší dojezd.
Daimler Buses se soustředí na výrobu CO2 neutrálních vozidel založených na bateriích a vodíku. Souběžný vývoj bateriových i vodíkových technologií je dle nich jediným způsobem, jak nabídnout přizpůsobená řešení s nulovými emisemi pro různorodé potřeby zákazníků.
V roce 2025 firma Daimler Buses uvede na trh plně elektrický meziměstský autobus a před rokem 2030 také dálkové autobusy s pohonem na vodíkové palivové články. V oblasti městských autobusů chtějí V Evropě od roku 2030 nabízet pouze nová vozidla s neutrálními emisemi CO2.
Od roku 2023 bude čistě bateriový městský autobus Mercedes-Benz eCitaro, který se vyrábí od roku 2018, vybaven vodíkovým palivovým článkem. Díky kombinaci obou zdrojů energií se prodlouží délka dojezdu na přibližně 400 km.
Od tohoto roku bude také eCitaro s novou generací vysoce výkonných baterií, které zvýší kapacitu článku baterie o přibližně 50 procent a umožní spolehlivý dojezd přibližně 280 kilometrů.
V Evropě můžete potkat nejeden elektrický autobus. Denně se využívá přibližně 600 městských autobusů eCitaro. Ani my se nebráníme novým technologiím a sami jsme minulý rok nasadili hybridní autobusy Mercedes-Benz do reálného provozu či jsme zkoušeli eCitara v městské hromadné dopravy v Třebíči.