„Mám rád, když odchází zákazník spokojený,“ říká Petr Mašek, technik servisu Mercedes-Benz
30 Červen 2023 | Ze společnosti Pro zaměstnance
Jaká je náplň práce garančního technika a jaké dovednosti by měl mít? O to a mnohem více se s námi podělil Petr Mašek, garanční technik Mercedes-Benz, který u nás pracuje již 22 let.
Jak jste se dostal k práci u nás?
K práci zde jsem se dostal tak, že jsem objevil inzerát v novinách na automechaniky. Firmu jsem znal již ze školních praxí, a dokonce jsem zde vykonal i svou praktickou závěrečnou zkoušku, tak jsem měl jasno. Zkusil jsem to a vyšlo to. 😊
Jak probíhá Váš běžný pracovní den?
Můj pracovní den začíná tím, že si projdu svůj plán servisních případů a zjišťuji si informace o vozidlech, která je potřeba opravit nebo prohlédnout. Projdu si podrobnou dokumentaci o provedených opravách, náhradních dílech a pracovních hodinách. Tato dokumentace je důležitá pro záznamy o vozidlech a pro další komunikaci s výrobcem a zákazníky. Po celkové kontrole uzavírám případ, informuji zákazníka o dokončení servisní práce a provedené opravě.
Mezi další úkony patří také účast na různých oborových online školeních od výrobce nebo kontrola rozhodnutí výrobce o daných případech, případně dokládám vyžádané informace, aby byl případ bez problémů uznán.
Co vás nejvíce na vaší práci baví?
Baví mě komunikovat s lidmi, především když daný problém vyřešíme a odchází spokojený zákazník, to mě vždy potěší. Líbí se mi ta rozmanitost, žádný stereotyp, a naopak každý den zažívám nové věci.
Setkáváte se i s nějakými neobvyklými požadavky ze stran zákazníků?
Ano, občas si zákazníci přejí nainstalovat speciální dovybavení do vozidel, v některých případech ale ani není možnost provést takovou instalaci. To je pak pěkný oříšek. (smích)
Jaké jsou podle Vás klíčové schopnosti a dovednosti, které by měl mít garanční technik?
Určitě je potřeba řada klíčových schopností a dovedností pro úspěšné řešení problémů a stížností zákazníků. Důležitá je znalost technických specifikací všech modelů vozidel, abych mohl správně diagnostikovat problém a poskytnout účinné řešení. Samozřejmostí je také komunikace se zákazníky a chuť se neustále rozvíjet, poznávat nové technologie a znát správné postupy a předpisy.
Pracujete v naší firmě od roku 2001, jak byste porovnal pracovní prostředí tehdy a nyní?
Určitě je to velký posun kupředu. Jednak co se týče kvality služeb, ale také prostředí servisu. Modernizované prostory, patřičné povinné vybavení, stále se zlepšující proškolenost servisního personálu a samozřejmě narůstající zkušenosti kolegů, s čímž se pojí i kvalita zpracování zakázek a servisních úkonů.
Jak nejraději trávíte svůj volný čas?
Momentálně mi nejvíce času zabere přestavba domu, kterou provádíme s přítelkyní. Baví mě jízda na kole a podnikání různých výletů. Věnuji se i aktivitám se sborem dobrovolných hasičů, kde jsem členem. No a samozřejmě se také rád motám kolem všeho, co vrčí. 😊