Začátkem února uplynul jeden rok od doby, kdy společnost ČSAD Slaný převzala na pět let provoz Městské hromadné dopravy v Jablonci nad Nisou. Na rozjezd nového střediska se ČSAD Slaný připravovalo zodpovědně. Při hledání nových řidičů uspořádalo netradičně Den s novým dopravcem, kde si uchazeči o práci nebo i stávající řidiči mohli zkusit zařídit nové autobusy pro MHD Jablonec nad Nisou.
Všichni noví řidiči se učili s předstihem trasy městské hromadné dopravy a také obsluhu strojků. Zahraniční řidiči se účastnili intenzivní výuky českého jazyka a následně skládali zkoušku z jazyka před komisí z jabloneckého magistrátu. Všichni řidiči přezkoušení absolvovali úspěšně. Zájemcům o řidičské oprávnění bylo umožněno rozšíření řidičského průkazu ze skupiny B na skupinu D. Středisko bylo od samého začátku plně personálně zabezpečeno.
Při rozjezdu nového střediska v horské oblasti se v zimních měsících ukázali řidiči i dispečeři jako skuteční profesionálové. Po krátké době fungování byla přijata zakázka na dopravní obsluhu Jizerské padesátky, kterou jablonecké středisko zvládlo bez problémů. V krátké provozní době zvládlo odjet téměř 1 900 km se soutěžícími. Spokojení pořadatelé letos středisko znovu oslovili, nicméně kvůli špatnému počasí byla celá akce zrušena.
Na kvalitě poskytované služby spolupracovala společnost s cestujícími, kteří měli možnost se k jízdě vyjádřit. Do autobusů byly nainstalovány samolepky s QR kódy, které odkazují na web společnosti ICOM transport, kde se příslušní pracovníci zabývají každým podnětem. Nedostatky byly po spolupráci s městem odstraněny a v posledních měsících není evidován žádný podnět.
Velké problémy v začátcích byly s odbavovacími strojky, které byly dopravci přiděleny Jabloneckou dopravní společností. Data za zpoždění spojů se zprvu pohybovala na téměř 60 tisících, byla zaviněna právě nekvalitou těchto strojků. ČSAD Slaný bylo zodpovědné pouze za 0,12 % zpoždění. K lednu se stav zlepšil na 0,01 % chybovosti ze strany řidičů.
V rámci koncernu se snažíme pracovat se stoprocentní spolehlivostí. „Na jednotlivce, kteří nedodržováním jízdního řádu poškozovali jméno naší společnosti a ostatních kolegů, jsme se proto důkladně zaměřili. Těmto řidičům bylo vše důrazně vysvětleno a nastartovali jsme důsledné dodržování finančního postihu provinilců, kteří dále nerespektovali daná pravidla. Během několika dnů jsme tak dosáhli téměř bezchybnosti. Musím vyzdvihnout i práci dispečerů, kterým se ve spolupráci s řidiči podařilo snížit počáteční nadspotřebu pohonných hmot o téměř 4 litry/100 km,“ sdělila jednatelka ČSAD Slaný Kateřina Kratochvílová.
Společnost ČSAD Slaný provozuje v Jablonci nad Nisou 23 hybridních autobusů Mercedes-Benz Conecto s automatickou převodovkou a 4 minibusy Rošero. Na podzim toto středisko plánuje vyzkoušet plně elektrický autobus. Za celý rok bylo odjeto přes 1 500 000 km.