https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nejsou-lidi-zvyste-mzdy-prestante-hledat-supermany-a-pridejt/r~37cae0aa3d8c11e885e30cc47ab5f122/v~sl:1f4465c03511084ad2b61e26915f1904/?redirected=1527807384 ZAJÍMAVÝ ČLÁNEK K ZAMYŠLENÍ...po nedávném zvedání platů u řidičů MKD (přesun finanční částky z prémie do základu -nárůst o 400 kč- ) a navýšení rok krácené zahraniční diety z {40,50€} o 25% na {51,75€},po letech kdy jsme byli vyplácení nejnižším minimem "ze zákona krácená dieta na 80%"{33,75€} zaměstnavatel na to měl ze zákona právo a využil toho.Tím se nám teď akorád vracejí peníze zpět,o které jsme celé roky na zahraníční dietě přicházeli,která je a byla v D {45€}.Z mého pohledu je tento krok naší firmy nedostačující,jak pro získávání nových řidičů,tak hlavně pro udržení stávajících,lety prověřených a zodpovědných řidičů.S pozdravem Rožnovský Michal - MKD Humpolec
Dobrý den, pane Rožnovský,
děkujeme za Vaši reakci.
Zvýšení sazeb zahraničního stravného znamená průměrné navýšení měsíčního výdělku řidiče o 3 000 – 4 000 Kč čistého měsíčně. Předpokládaný čistý průměrný výdělek řidiče MKD po navýšení bude až 40.000 Kč. Průměrná hrubá mzda řidičů naší společnosti byla vždy nadprůměrná (25 949,- Kč + diety ve výši 17.098,- Kč).
Na rozdíl od některých dopravních firem máme vysoké základní mzdy, je třeba si uvědomit, že mzda se skládá ze základní mzdy a prémií. Některé společnosti řeší mzdu nízkým základem a zbývající část platu přesouvají do diet. Pro společnost je toto chování výhodné, ale pro zaměstnance nikoliv. V případě nemoci, dovolené, či důchodu se jim tyto dávky vypočítávají z nízkého základu. To si řidiči, hledající životní jistotu, velmi cení.
s pozdravem
Petr Král
redaktor Modré vlny