Pro Modrou vlnu poskytl rozhovor pan Martin Morkus, ředitel servisu Mercedes-Benz a pan Václav Krupka, vedoucí servisu Humpolec.
Dobrý den, v Humpolci nyní máme nově autorizovaný servis Mercedes-Benz. Co mi o něm řeknete?
Na prvním místě musíme zdůraznit, že náš servis nabízí své služby už mnoho let. S vozy Mercedes-Benz máme dlouhodobé zkušenosti. Pracují u nás technici, kteří mají praxi i desítky let a jsou pravidelně proškolováni. Přesně definované postupy v servisu se již dlouhou dobu řídí standardy Mercedes-Benz. Využíváme nejnovější techniku a jedině originální náhradní díly.
Jaké výhody tedy přinesla autorizace pro naše zákazníky?
Především odteď svítí na mapě servisů Mercedes-Benz krom Jihlavy také Humpolec. Pokud tedy jede vůz od Prahy po D1, vyskytnou se obtíže, centrální systém ho automaticky navede k bližšímu servisu v Humpolci. Zlepšili jsme tím dostupnost. ICOM nyní nabídne zákazníkům rychlejší dodání náhradních dílů, což významně zkracuje čas opravy a šetří náklady. Další změnou je dovybavení dílny pro všechny potřebné servisní úkony.
Co všechno může nově autorizovaný servis Mercedes-Benz nabídnout?
Stručně řečeno komplexní záruční i pozáruční servis nákladních vozů, autobusů a prodej náhradních dílů.
Od kdy bude servis oficiálně zahajovat činnost pod značkou Mercedes-Benz?
Je to aktuální informace, dne 19. 7. 2021 Mercedes-Benz oficiálně informoval o autorizaci nové pobočky v Humpolci.
Bylo náročné splnit kritéria autorizovaného servisu?
Příprava samotné certifikace zabrala rok. V našem servisu proběhla opatření, abychom vyhověli všem kritériím a standardům značky Mercedes-Benz. Velký důraz byl kladen i na proškolení a certifikaci zejména přijímacích techniků. Školení personálu probíhalo i dva roky.
Proč by měl řidič zamířit právě do vašeho servisu?
Náš autorizovaný servis nabízí mnoho výhod. Pro zákazníky je to zejména atraktivní umístění; Humpolec leží na dálnici mezi Prahou a Brnem, tedy na frekventované trase a snadno dostupný. Zákazníka čekají nejen profesionální servisní služby. Na jednom místě najde i čerpací stanici, myčku vozů a pneuservis. Standardem servisu Mercedes-Benz je otevírací doba od 6 do 22 hodin plus nonstop asistenční služba S24.
Jaká plyne výhoda spojením vašeho dlouholetého působení a nynější nové certifikace?
Jak bylo řečeno v úvodu, působíme v Humpolci už dlouho, přes 16 let. Podle ohlasů víme, že dosavadní zákazníci oceňují individuální přístup. Mezi majitelem a technikem je s postupem času osobní vazba, zákazník pro nás není jen číslo. Odteď k tomu zrychlíme opravu díky přímé navigaci a zrychlení dodání náhradních dílů.
Náhradní díly a dostupnost do druhého dne jsou klíčovým faktorem pro servis. Co dalšího nabídnete ohledně náhradních dílů?
Ano, rychlost servisu ušetří zákazníkovi náklady. Samozřejmostí je u nás také použití pouze originálních náhradních dílů a příslušenství. Tím zajistíme lepší jízdní vlastnosti vozidla, ale také menší potřebu servisu a větší udržitelnou cenu vozu, například při prodeji. O potřebě náhradních dílů víme už takřka předem díky zajímavé službě Mercedes-Benz Uptime.
O co se jedná a jak je užitečná pro zákazníka?
Toto je konektivní služba, propojení vozu s centrálou. Vůz aktivně vysílá signál do servisů a hlásí všechny závady, je to tedy vzdálená diagnostika. Díky tomu může vůz vjíždět do servisu již se známou příčinou závady. Včasná detekce chyb může omezit neplánované návštěvy servisu více než o polovinu. Úspora se tedy projeví v nákladech na opravy i v ušetřeném čase.
Jaké další přednosti servisu byste rádi zdůraznili?
Obecně lze říci, že nabízíme nejvýhodnější servisní podmínky vzhledem k cenám na trhu. Zákazníci si u nás můžou nastavit různé úrovně servisních balíčků a my se jim o jejich vozy zodpovědně postaráme.
Z dalších služeb můžu uvést spolupráci s pojišťovnami při nehodách, servis aktivně komunikuje s pojišťovnou o škodní události a poskytuje náhradní vozidlo. Také zajišťujeme provedení technických kontrol a měření emisí.
Krom značky Meredes-Benz máme autorizaci i na návěsy značky Schmitz Cargobull, opět s originálními náhradními díly.
V čem spatřujete největší hodnotu humpoleckého servisu?
Pokud bychom se bavili materiálně, vybavení nejmodernějšími přístroji má hodnotu v řádech desítek milionů korun. Ještě větší hodnotou jsou však zkušení a spolehliví zaměstnanci, kteří každý den plní požadavky zákazníků k naprosté spokojenosti.
To je pěkné shrnutí. Tímto chceme poděkovat všem zaměstnancům servisu za jejich přístup a úsilí. Pan Krupka - vedoucí servisu i pan Širůček - přijímací technik, spolu se všemi ostatními přispěli k dobrému jménu společnosti. Děkuji vám za rozhovor a přeji úspěšný start pod novým jménem.