Koncern ICOM transport nabízí svým řidičům kromě široké škály benefitů také řadu zajímavých školení. Ty profesionální řidiče ještě více připraví na situace z každodenního provozu.
Zatímco největší stres řidiče kamionu je doprava, pro řidiče autobusu jsou to cestující. Proto naše řidiče školíme, aby v každé situaci působili profesionálně a v nelehkých situacích zachovali klid a zmíněný profesionální přístup. Díky školení dokáží řidiči lépe komunikovat s cestujícími, které pak lépe vnímají i hodnotí.
Co dělá řidičům nejčastější problémy nebo na co se na školení nejvíce ptají? Na to jsme se zeptali jejich školitele, pana Martina Přibyla:
Co je na školení hlavním tématem?
Na školení se věnujeme důležitosti práce řidiče, tomu, že jeho práce není v žádném případě jednoduchá. Řidič neřídí jen autobus, ale komunikuje s cestujícími, pomáhá jim řešit mimořádné situace, řadě věcí musí předcházet. A měl by mít na paměti, že neustále také reprezentuje společnost ICOM. Probíráme tedy, co je pro cestující klíčové, co očekávají a jak budou pravděpodobně na různé podněty a situace reagovat.
Mají řidiči k řešení konkrétní situace?
Mají, setkáváme se s různými situacemi z praxe, řešíme i kontext dané situace a vhodný postup. Při školeních velmi dobře funguje i to, že zkušenější řidiči sdílejí své zkušenosti s ostatními. Věnujeme se krizové komunikaci ale i tomu, jak se utváří první dojem a jak ho můžeme využít ku prospěchu věci.
Na čem by měl zapracovat každý profesionální řidič autobusu?
Je dobré myslet na to, že často je řidič autobusu první člověk, se kterým se cestující dostává do kontaktu daný den. Že přístup řidiče dokáže cestujícím zásadním způsobem zpříjemnit cestu a pomáhá vytvářet vztah. Dobrý vztah, který se projeví v nezvyklých situacích, a řidič pak má u cestujících oporu.
Jak zachovat klid a nadhled po celý den?
Asi nejtěžší otázka, kterou řidiči pokládají. Někdy nezbývá, než se oklepat z méně příjemné situace a hlavně nebrat osobně to, jak daná situace vyzní. Uvědomit si, že opravdu jsme tady pro cestující, kteří často nemají jinou možnost, jak se dostat do práce, do školy nebo za rodinou. Často nespokojený cestující už na zastávku přichází. A tady velkou roli hrají první okamžiky setkání s řidičem. Důležitý je oční kontakt a přiměřený zájem o cestující.
Jak dlouho školíte naše řidiče?
Školení už probíhají třetím rokem, nejen na úrovni řidičů.
A naučil jste se Vy něco od našich řidičů?
Práci řidiče vnímám od školení jinak. Když poznáte, jakými situacemi každý den prochází, tak se na řemeslo začnete dívat jinak. To hlavní, co si ze školení odnáším, je respekt k jejich práci.