Řidiči, jezděte opatrně! Kvůli dramatickému nárůstu škodovosti výrazně podraží pojistné
24 Srpen 2016 | Ze společnosti
Pojistka odpovědnosti z výkonu povolání je pro řidiče v rámci benefitu od 1. 9. 2015 hrazená zaměstnavatelem. Za uplynulé období však došlo k dramatickému nárůstu pojistných událostí. To s sebou bohužel nese i následky.
Průměrně za celý koncern uhradila pojišťovna na škodách v uplynulém roce asi 4× více, než jaké obdržela pojistné. Z tohoto důvodu významně zvyšuje pojistné na období následující. Náklady činí celkem 1.724.000 Kč. Přesto zaměstnavatel rozhodl, že tento benefit řidičům nabídne i pro další rok a pojištění zajistí. Protože však utratí navýšené prostředky za pojištění, bohužel tak nebudou moci být využity na plánovaný růst mezd řidičů. :(
Jak hovoří další čísla?
Statisticky vůbec nejhůř jsou na tom řidiči TKD, kdy pojišťovna uhradila téměř 9× více, než činilo pojistné. Dobře si nevedli ani řidiči společností ČSAD Slaný, ČSAD Benešov a ČSAD Jindřichův Hradec.
Společnost |
Počet škod |
Počet škod na řidiče |
Škodní průběh |
ICOM TKD |
82 |
0,73 |
888% |
ČSAD Slaný |
102 |
0,65 |
808% |
ČSAD Benešov |
43 |
0,37 |
692% |
ČSAD Jindřichův Hradec |
38 |
0,41 |
491% |
TRADO-BUS |
20 |
0,18 |
299% |
TRADO-MAD |
11 |
0,30 |
267% |
ICOM MKD |
64 |
0,32 |
204% |
ICOM AD |
32 |
0,18 |
196% |
ČSAD Ústí nad Orlicí |
39 |
0,14 |
168% |
KONCERN |
431 |
0,34 |
396% |
Vysvětlivky:
Počet škod = počet likvidovaných pojistných událostí (zavinění naším řidičem)
Počet škod na řidiče = kolik nehod průměrně za rok způsobí jeden řidič
Škodní průběh = % podíl plnění od pojišťovny ve vazbě na uhrazené pojistné, tzn. pokud má koncern škodní průběh 396%, znamená to, že pojišťovna uhradila za škody 3,96x více, než obdržena pojistné
Smutným „rekordmanem“ je pak nejmenovaný řidič ze Slaného, který během čtvrt roku způsobil osm škod v celkové výši 190 tisíc Kč!
A přestože zaměstnavatel hodlá za řidiče pojistku i nadále hradit, devatenáct řidičů napříč koncernem bylo umístěno na takzvanou „černou listinu“.
- ČSAD Benešov – 4 řidiči
- ČSAD Slaný – 8 řidičů
- ICOM AD – 2 řidiči
- ICOM TKD – 2 řidiči
- ICOM MKD – 3 řidiči
To v praxi znamená, že je Česká pojišťovna již odmítá pojistit, a budou si tak muset sjednat pojistku sami u jiné pojišťovny. Dispečeři tyto řidiče budou kontaktovat s tím, aby si tuto pojistku sjednali u jiné pojišťovny, a to dle standardních parametrů, to je 100 tisíc Kč pojistná částka, 10% spoluúčast.
Jak se však zachovat v krizových situacích a předejít tak mnohdy zbytečným nehodám?
Umět se správně rychle rozhodnout je zásadní. Obvykle je jenom jedno správné řešení. V častých případech jde psychika řidiče proti fyzikálním zákonům. Tady platí jediné pravidlo – nezpanikařit a zachovat si chladnou hlavu. Předvídat. Vždy vědět, co udělat a jak se zachovat. Umět si vybrat ze špatných variant tu nejlepší.
Řidič se stane „mediální hvězdou“ většinou pouze tehdy, když má malér. Pokud vykonává svoji práci perfektně a bezchybně, je to považováno za samozřejmost.