Přejít k obsahu | | Přejít k vyhledávání

ICOM Transport

Řidiči, jezděte opatrně! Kvůli dramatickému nárůstu škodovosti výrazně podraží pojistné

24 Srpen 2016 | Ze společnosti

Pojistka odpovědnosti z výkonu povolání je pro řidiče v rámci benefitu od 1. 9. 2015 hrazená zaměstnavatelem. Za uplynulé období však došlo k dramatickému nárůstu pojistných událostí. To s sebou bohužel nese i následky.

Průměrně za celý koncern uhradila pojišťovna na škodách v uplynulém roce asi 4× více, než jaké obdržela pojistné. Z tohoto důvodu významně zvyšuje pojistné na období následující. Náklady činí celkem 1.724.000 Kč. Přesto zaměstnavatel rozhodl, že tento benefit řidičům nabídne i pro další rok a pojištění zajistí. Protože však utratí navýšené prostředky za pojištění, bohužel tak nebudou moci být využity na plánovaný růst mezd řidičů. :(

Jak hovoří další čísla?

Statisticky vůbec nejhůř jsou na tom řidiči TKD, kdy pojišťovna uhradila téměř 9× více, než činilo pojistné. Dobře si nevedli ani řidiči společností ČSAD Slaný, ČSAD Benešov a ČSAD Jindřichův Hradec.


Společnost

Počet škod

Počet škod na řidiče

Škodní průběh

ICOM TKD

82

0,73

888%

ČSAD Slaný

102

0,65

808%

ČSAD Benešov

43

0,37

692%

ČSAD Jindřichův Hradec

38

0,41

491%

TRADO-BUS

20

0,18

299%

TRADO-MAD

11

0,30

267%

ICOM MKD

64

0,32

204%

ICOM AD

32

0,18

196%

ČSAD Ústí nad Orlicí

39

0,14

168%

KONCERN

431

0,34

396%


Vysvětlivky:

Počet škod = počet likvidovaných pojistných událostí (zavinění naším řidičem)

Počet škod na řidiče = kolik nehod průměrně za rok způsobí jeden řidič

Škodní průběh = % podíl plnění od pojišťovny ve vazbě na uhrazené pojistné, tzn. pokud má koncern škodní průběh 396%, znamená to, že pojišťovna uhradila za škody 3,96x více, než obdržena pojistné


Smutným „rekordmanem“ je pak nejmenovaný řidič ze Slaného, který během čtvrt roku způsobil osm škod v celkové výši 190 tisíc Kč!

A přestože zaměstnavatel hodlá za řidiče pojistku i nadále hradit, devatenáct řidičů napříč koncernem bylo umístěno na takzvanou „černou listinu“.

  • ČSAD Benešov – 4 řidiči
  • ČSAD Slaný – 8 řidičů
  • ICOM AD – 2 řidiči
  • ICOM TKD – 2 řidiči
  • ICOM MKD – 3 řidiči

To v praxi znamená, že je Česká pojišťovna již odmítá pojistit, a budou si tak muset sjednat pojistku sami u jiné pojišťovny. Dispečeři tyto řidiče budou kontaktovat s tím, aby si tuto pojistku sjednali u jiné pojišťovny, a to dle standardních parametrů, to je 100 tisíc Kč pojistná částka, 10% spoluúčast.

Jak se však zachovat v krizových situacích a předejít tak mnohdy zbytečným nehodám?

Umět se správně rychle rozhodnout je zásadní. Obvykle je jenom jedno správné řešení. V častých případech jde psychika řidiče proti fyzikálním zákonům. Tady platí jediné pravidlo – nezpanikařit a zachovat si chladnou hlavu. Předvídat. Vždy vědět, co udělat a jak se zachovat. Umět si vybrat ze špatných variant tu nejlepší.

Řidič se stane „mediální hvězdou“ většinou pouze tehdy, když má malér. Pokud vykonává svoji práci perfektně a bezchybně, je to považováno za samozřejmost.