Přejít k obsahu | | Přejít k vyhledávání

ICOM Transport

Změnila jsem tým a v ICOMU jsem spokojená - rozhovor s kolegyní Denisou Mikšíčkovou

7 Listopad 2025 | Ze společnosti

Dnes vám představíme v našem seriálu rozhovorů naší kolegyni, paní Denisu Mikšíčkovou, která dříve působila na pozici speditéra nákladní dopravy, kde zodpovídala za plánování kamionů a péči o klíčové zákazníky. Nyní se přesunula do zcela jiné sféry, k nám do ICOM transport na dispečink autobusové dopravy v ČSAD Teplice.

Deniso, na úvod bych Vás poprosil o krátké představení. Kdy jste do společnosti ICOM nastoupila, na jaké pozici?
Do Společnosti ICOM transport jsem nastoupila před více než rokem kdy mě zaujala nabídka na jinou pozici, ale souhrou náhod jsem nastoupila hned na pozici dispečerky a jsem zde opravdu spokojená.

Přejít z dispečinku kamionů na autobusovou dopravu znamená přejít z logistiky zboží na logistiku osob a jízdních řádů. Co považujete za nejzásadnější rozdíl v denní práci, přístupu a prioritách mezi speditérem nákladní dopravy a dispečerem autobusové dopravy?
Práce je úplně jiná, sice pořád plánuji, ale předtím jsem plánovala, jaký kamion kde a co naloží a kam a tady zase plánuji všem řidičům co budou jezdit, s kým, jaké turnusy atd. Je to úplně o něčem jiném. Trochu jsem se ze začátku bála, jak budu s tolika řidiči vycházet a ze začátku to nebylo nic snadného, ale musím říct, že nyní máme dobrý pracovní vztah, až nad moje očekávání.

V nákladní dopravě jde primárně o doručení nákladu včas, v autobusové dopravě o bezpečné a včasné doručení cestujících. Jaké typy krizových situací (zpoždění, technické problémy, mimořádné události) jsou pro Vás v autobusové dopravě náročnější na řešení a jak k nim přistupujete?
Zatím mi to náročnější nepřijde. Krizové situace jsou (např. když vám ráno nepřijde řidič do práce, nebo vám večer zavolá že je nemocný) ale vše se dá vždy vyřešit a musím to vyřešit na štěstí tu mám i dost řidičů, kteří mi pomůžou, když taková situace nastane.

Jakou roli hraje nebo jaké systémy používáte v současné autobusové dopravě - navigace, sledování vozidel, komunikační systémy?
Pro plánování využívám systém Transoffice, kde zadávám řidičům i dovolené, lékaře, neschopenku atd. A na sledování vozidel používáme Transfleet.

           

Při plánování tras kamionů Vás musely štvát celnice a zácpy. U autobusů zase ucpaná města a neukáznění cestující. Co vás nebo vaše řidiče autobusu dokáže hodně 'vytočit'?
To máte pravdu, a ještě když zákazník to nedokázal pochopit, že jedeme pozdě a pak nás tam kvůli zpoždění nechal naschvál čekat celý den a nedokázal pochopit, že když byla kolona, tak se s tím nedalo nic dělat.

Najde se něco, co vás v práci vytočí?
Docela mě vytáčí někteří cestující, co mají problém prakticky s čímkoli, nebo si nehlídají své osobní věci, což se může stát komukoli a cestující mají možnost se na nás formou emailu s důvěrou obrátit. My se snažíme zapomenutou věc najít a v případě nálezu ihned cestujícího informujeme, a to i v případě, že se věc nenašla. Bohužel občas ztratí mimo své věci i soudnost a jsou schopni volat i v pozdních hodinách což není úplně příjemné. Taky nás občas mrzí, že v případě, že věc dohledáme a předáme tak se zavře voda a poděkování už na email nedorazí.

Po tolika naplánovaných trasách po Evropě, jakou byste si vybrala destinaci pro dovolenou? Západ, východ, jih, sever nebo někam za oceán?
Určitě jih, máme moc rádi Španělský Ostrov Mallorca a tenhle rok jsme byli na Jižním Kypru, kde se nám taky moc líbilo. Nebráním se ale i někam za oceán, nejdál jsem byla v Dominikánské republice, kde to je opravdu nádherné, ale kvůli synovi zatím vyhledáváme bližší místa, nedokážu si zatím přestavit, že vydrží v letadle sedět 12 hodin. V plánu až trochu povyroste máme určitě Omán, Dubaj, Srí Lanku a Thajsko a také bych jednou chtěla na Maledivy, to je můj sen.

Máte nějakou 'dopravní' historku, ať už s řidičem kamionu, nebo s řidičem autobusu, která Vás i po letech upřímně pobaví, nebo je tak bizarní, že bychom ji v rámci rozhovoru neměli uveřejnit?
Vtipná historka to zrovna není, ale na tuhle historku nikdy nezapomenu. Historka se mi stala s dispečerem v mé bývalé práci u kamionů. Tento dispečer mi volal, že jsem mu dala pro řidiče špatný kód na nakládku, tak jsem to samozřejmě prověřovala, ale poslala jsem mu správný, tak mě napadlo, jestli ten řidič nestojí špatně, to tam totiž bylo docela časté, že nemohli najít místo nakládky nebo vykládky.  Nakonec jsme zjistili, že mu ten dispečer poslal sice správný název firmy, ale úplně do jiného města, než jsem mu řekla a ani mu nebylo divné, že v tom městě, kam ho poslal, žádná taková firma nebyla. V tu chvíli to byl teda obrovský problém, protože měla být nakládka na žatecké zóně a ten dispečer ho poslal až někam za Hradec Králové, což byl rozdíl okolo 300 km, takže kvůli takové hlouposti jsme nestihli naložit, byl to zrovna pátek, tak jsem měla opravdu příjemný večer a ten kamion tam pak čekal celý týden. Když jsem musela zákazníkovi volat, že to nenaložíme.

Logistika osob je bezesporu role s velkou mírou odpovědnosti a stresu. Jak dobíjíte baterky a co Vám pomáhá udržet rovnováhu mezi náročnou prací a volným časem?
Bohužel toho volného času moc není. Tím, že mám malé dítě, které chodí na hokej, tak je to docela náročné, Takže baterky mám spíš vybité, ale co mi nabije baterky, je určitě cestování nebo alespoň nějaký wellnes pobyt nebo ráda chodím na Thajské masáže.

I když strávíte spoustu času řízením dopravy ostatních, co ráda podnikáte, když se sama vydáte na cesty, nebo jaký máte vztah k cestování obecně?
Cestování miluji, hlavně moře. Vždy se snažíme vybranou lokalitu nebo ostrov i poznat, půjčíme si auto alespoň na 2 dny a trochu poznáváme místní kraj, lidi, kulturu, ale také mi nedělá problém týden klidně i déle jen odpočívat na pláži a užívat si klid.

Bez čeho se neobejdete, aby Váš dispečerský den dobře začal je to silná káva, bylinkový čaj, nebo dobrá snídaně?
Ráno začínám vždy černým čajem a dobrou snídaní a až někdy dopoledne si dám kávu, nejsem úplně milovník kávy, tak tu si dopřeji na dobití energie.

 

Děkuji za rozhovor

Zajímala by vás práce v ICOM transport? Zde je nabídka pracovních míst.

Redaktor: Martin Havran
Foto: archiv ICOM transport