Přejít k obsahu | | Přejít k vyhledávání

ICOM Transport

Rozhovor s novým generálním ředitelem ICOM transport Ing. Lukášem Loupem

11 Srpen 2025 | Personální info Pro zaměstnance Ze společnosti

Přinášíme rozhovor s novým generálním ředitelem Ing. Lukášem Loupem. Plánuje nějaké změny? A jakým směrem chce ICOM transport vést?

Jak Vzpomínáte na svůj první pracovní den ve společnosti v roce 2009? Co vás tehdy nejvíce zaujalo a proč jste zůstal?
Na svůj první den si pamatuji velmi dobře. Zaujalo mě moderní a profesionální pracovní prostředí – ať už to byly nové počítače se dvěma monitory, moderní telefony, nebo celkově vybavené kanceláře. Bylo vidět, že společnost klade důraz na efektivitu a komfort zaměstnanců. Proč jsem ve společnosti zůstal – práci, kterou dělám mě baví a je zde velmi dobrý pracovní kolektiv. To je pro mě klíčové.

Po více než 16 letech ve firmě jste prošel různými odděleními – od vedení informační soustavy, přes controlling, IT až po finance a řízení projektů. Co vás nejvíce formovalo ve vaší kariéře a co jste se v každé roli nejvíce naučil?
Mou kariéru formovala neustálá chuť zlepšovat a posouvat kupředu každou oblast, za kterou jsem zodpovídal. Každá role – od informačních systémů přes controlling až po finance a řízení projektů – mi dala cenné zkušenosti. Nejdůležitější bodem, který jsem si odnesl, je, že klíčem k úspěchu je obklopit se kvalitními a proaktivními lidmi, kteří mají 'tah na branku' a chtějí dosahovat výsledků.

Kde jste absolvoval své vzdělání a jak přispělo ke schopnosti řídit velkou logistickou firmu?
Vystudoval jsem Fakultu podnikatelskou na VUT v Brně. Přestože teoretické znalosti jsou důležité, největším přínosem pro mou budoucí kariéru byly přednášky s odborníky a manažery z praxe. Ti nám dokázali propojit teorii s reálnými příklady z byznysu, což mi dalo cenný vhled do fungování firem a pomohlo mi pochopit komplexní souvislosti.

Co vás přimělo přijmout výzvu stát se generálním ředitelem právě teď – v době, kdy firma investuje do digitální transformace a ekologických technologií?
Přijmout pozici generálního ředitele vnímám jako velkou výzvu a výjimečnou příležitost. Věřím, že získané zkušenosti z oblasti ekonomiky IT a různých projektů   mě na tuto pozici dobře připravily. Chci být aktivní součástí společnosti a pomocí jít naplno využít nové technologie, efektivně řídit procesy a upevnit naši pozici lídra v oblasti dopravy v nynější dynamické době.

Viděl jste ve vedení firmy potenciál pro digitalizaci – jaké konkrétní kroky plánujete v oblasti IT a inovací?
Určitě. V digitalizaci vidím velký potenciál pro zvýšení efektivity a konkurenceschopnosti. Oblast IT je velmi dynamická a nové technologie se objevují závratnou rychlostí, toto nám otevírá neustále nové možnosti. Aktuálně se budeme chtít zaměřit na implementaci umělé inteligence do našich systémů, kde vidím potenciál pro optimalizaci procesů a zvýšení efektivity u rutinních činností. Zároveň je ale třeba neopomíjet rostoucí rizika spojená s kybernetickou bezpečností. Proto plánujeme intenzivní edukaci našich zaměstnanců a zavedení nových pracovních návyků, abychom posílili naši ochranu před kybernetickými hrozbami.

Jaké jsou vaše hlavní vize a cíle pro rozvoj ICOM transport v příštích pěti letech – například v oblasti udržitelnosti (ekopaliva HVO), vozového parku či expanze?

  • Autobusová doprava: prioritním cílem je obhájení stávajících pozic v obsluhovaných oblastech v rámci výběrových řízení a rozšíření do okolních regionů. Zároveň aktivně zkoumáme možnosti expanze na zahraniční trhy, což by přineslo další diverzifikaci našich aktivit.
  • Nákladní doprava a logistika: zde se zaměříme na rozšíření našeho záběru. Konkrétně si kladu za cíl získat zakázky pro provoz 300 souprav nákladních vozidel. Dále pak v oblasti logistických služeb je cíl vytvořit z této oblasti našich obchodních aktivit další silný a dlouhodobý pilíř koncernu, například prostřednictvím výstavby dalšího moderního logistického centra.
  • Servis Mercedes-Benz: cílem je rozšířit objem zákazníků ve všech segmentech, které obsluhujeme – ať už jde o autobusy, nákladní nebo osobní vozidla. Zároveň budeme intenzivně posilovat povědomí o výhodách autorizovaného servisu MB, který provozujeme v rámci kraje Vysočina.
  • Čerpací stanice: plánujeme rozšířit portfolio nabízených paliv na vybraných čerpacích stanicích, včetně ekopaliv jako HVO, abychom reagovali na moderní trendy a potřeby trhu. Současně se zaměříme na zvýšení počtu zákazníků a posílení jejich loajality.

Společnost v současné době investuje do nových provozů (např. hala v Holýšově). Jaký vliv bude mít tato expanze na provoz a zaměstnance?
Investice do nových provozů, jako je například hala v Holýšově, jsou pro společnost klíčové. V současné době jsme zahájili zkušební provoz a začali poskytovat zákazníkovi logistické služby. Jedná se o strategické rozšíření našich obchodních aktivit a budování dalšího pilíře našich podnikatelských činností. Provoz jako v Holýšově nám zajistí větší stabilitu koncernu v dobách ekonomických výkyvů, což jsme si ověřili například během krize v roce 2009 nebo Covidu. Pro naše zaměstnance to je jasný signál dlouhodobé jistoty a perspektivy. Mohou si být jisti, že i v případě propadu zakázek v jednom segmentu, jako tomu bylo například u nákladní dopravy během Covidu, má koncern silné základy, aby takové situace ustál a zaměstnanci měli dlouhodobou jistotu budoucí perspektivy.

 

Jak plánujete podpořit rozvoj lidí ve společnosti – vzdělávání, kariérní růst nebo motivace zaměstnanců?
Český pracovní trh je pro většinu pozic, které v rámci koncernu obsazujeme (řidiči, mechanici, TH pozice), značně vyčerpaný. Není snadné najít kvalitní pracovníky, a proto se musíme zaměřit na komplexní podporu stávajících zaměstnanců a inovativní přístupy.

Vidím cestu ve třech hlavních bodech:

  • Vzdělávání a rozvoj: budeme klást velký důraz na průběžné vzdělávání a zvyšování kvalifikace našich pracovníků. Chceme je vybavit dovednostmi pro práci s moderními technologiemi, což se promítne i do zvýšení efektivity práce, zejména u technickohospodářských pozic.
  • Motivace a benefity: společně se vzděláváním půjde ruku v ruce atraktivní finanční ohodnocení a moderní benefity. Chceme, aby si zaměstnanci práci u ICOM transport spojovali nejen s dobrou odměnou, ale i s nadstandardními výhodami, které reflektují jejich přínos.
  • Efektivita a zahraniční spolupráce: Vzhledem k demografické situaci v ČR, kdy narůstá podíl osob v důchodovém věku a snižuje se počet pracujících, je nezbytné zvyšovat efektivitu práce a využívat potenciál moderních technologií. Zároveň budeme posilovat spolupráci se zahraničními pracovníky, abychom zajistili dostatek kvalifikovaných sil pro náš růst.

 

Co si přejete, aby si lidé, zákazníci a zaměstnanci spojovali s ICOM transport v příštích letech?
Chtěl bych, aby si lidé, zákazníci a zaměstnanci s koncernem ICOM transport vždy spojovali kvalitu a moderní technologie. Řada našich konkurentů sází na nejnižší možnou cenu za cenu mizerné kvality, jsem ale přesvědčen, že vysoká úroveň poskytovaných služeb, moderní a ekologický vozový park a moderní technologie nás budou dlouhodobě držet na trhu na předních pozicích.

Děkujeme za rozhovor a přejeme v nové funkci mnoho úspěchů!