Autobusy nové generace Setra splňují ty nejpřísnější normy nejen v oblasti ekologie a komfortu jízdy, ale i z hlediska bezpečnosti.
Setra S 415 LE business disponuje moderními bezpečnostními systémy, jako jsou například antiblokovací systém (ABS), regulace prokluzu kol (ASR), elektronická regulace stability (ESP) a elektronický brzdový systém (EBS).
Konstrukce rámu vozidla byla kompletně přepracována, využita je vysokopevnostní ocel a další zpevňující prvky. Autobus splňuje požadavky předpisu ECE-R 66/02 na pevnost při překlopení.
Již standardem jsou dnes v dopravních prostředcích kalená skla. Najdete je i v Setře. U kalených skel je speciálním řízeným procesem ohřevu a ochlazení vyvoláno permanentní povrchové tlakové napětí. Takto vzniklé sklo má jednak vysokou odolnost proti nárazům, zároveň se v případě rozbití rozpadne na malé neostré střípky, čímž se výrazně snižuje pravděpodobnost poranění o střepy.
Bezpečnostní pásy
Pásy nejsou v autobusech Setra jen na okrasu, ba naopak mohou v některých případech i zachránit život. Přesto je spousta cestujících, zřejmě ze zvyku, stále přehlíží.
Pokud se však nepřipoutáte a došlo by k nenadálé situaci, potenciálně ohrožujete nejen sebe, ale také ostatní pasažéry.
Autobus sám o sobě je sice „bezpečná krabice“, stejně jako v autě se ale nepřipoutaný cestující při nehodě neudrží na svém místě. V případě nárazu pak dochází k velmi závažným zraněním. Nezávislé crash testy švýcarského autoklubu TCS dokonce ukázaly, že bezvládně letící tělo dokáže urazit sedačku. Nejhorší je pak scénář, kdy lidé začnou vypadávat z oken a vůz je zavalí. Tomu mohou zabránit pouze bezpečnostní pásy.
Přepravce ani řidič autobusu přitom nezodpovídají za to, když se cestující nepřipoutá.