Přejít k obsahu | | Přejít k vyhledávání

ICOM Transport

Škola mě na mé budoucí povolání připravila dobře

12 Listopad 2021 | Ze společnosti

Dnešní rozhovor je s Davidem Peterhansem. Můžete ho potkat v našem autorizovaném servisu Mercedes-Benz v Jihlavě. Jeho nadšení pro práci je vidět na první pohled.

Pane Peterhansi, jak jste se k práci v našem servisu dostal?

Odmala jsem měl k autům blízký vztah. Vystudoval jsem SŠ PTA v Jihlavě (Střední škola průmyslová, technická a automobilní Jihlava – pozn. redakce). O autorizovaném servisu Mercedes-Benz jsem věděl už při studiích. Chodil jsem sem na praxe a brigádu. Na plný úvazek tu pracuji přibližně tři roky.

Takže jste se sem dostal už při studiích. Co jste dělal?

Nejdříve mě přidělili na autobusovou dílnu. Po škole jsem šel pracovat do servisu na plný úvazek a dostal jsem se do dílny na nákladní auta.

Jak Vás připravila škola na Vaše budoucí povolání?

Na SŠ PTA v Jihlavě jsem vystudoval autotronika, kde jsme se zabývali hlavně elektrickými zařízeními automobilů. Po škole jsem zjistil, že je obor malinko o něčem jiném. Hned po nástupu do práce jsem začal pracovat s diagnostikou. Ta člověku při řešení problémů hodně pomůže. Na škole jsem se učil vše od páky, co a jak funguje. Ale člověk potřebuje znát základy své práce. Škola mě na mé budoucí zaměstnání připravila dobře.

Jaká je Vaše pracovní náplň dne?

Jak jsem říkal, jsem hlavně u diagnostiky. Někdy zkoumáme a opravujeme auto chvíli, někdy se to táhne několik dní. Většinou problém sám opravím. Když se jedná o větší závadu, tak mi kolegové pomůžou nebo si auto převezmou. Pořád se učím novým věcem. Jsem zde spokojený. Baví mě různorodost práce, mohu auta opravovat, být na diagnostice nebo pomáhat s kalibrací tachografů.

Slyšela jsem, že si děláte řidičský průkaz na autobus. Co Vás k tomu vede?

Řidičský průkaz na autobus si dělám pod naší firmou. Nejvíc mě na servise baví ověřování a kalibrace tachografů u autobusů, avšak na to potřebuji správný řidičský průkaz. Kalibrace tachografů je mravenčí práce, obnáší to hodně kontrol a papírování. Dokonce budu muset chvíli řídit linkový autobus.

A těšíte se na to?

Jsem zvědavý, jaké to bude. Rád komunikuji s lidmi, takže myslím, že to zvládnu dobře. (smích)

Je výhoda znát auto jak z pohledu mechanika, tak z pohledu řidiče?

Dle mého by bylo třeba, aby řidiči strávili nějaký čas na dílně a pořádně poznali, jak vůz funguje. Když potom nastane problém, tak zvládnou lépe reagovat. Někdy špatně odhadnou závadu a potom se diví, jak to, že oprava trvá tak dlouho. Přitom by stačilo dojet do servisu včas. Někdo se o své vozy stará jako o své děti, někdo to neřeší.

Jak trávíte svůj volný čas?

Pomáhám dobrovolným hasičům z Herálce u Havlíčkova Brodu na soutěžích. Rád pracuji na zahradě nebo jezdím na své vlastní čtyřkolce.

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů.