Kolegové z MKD Humpolec testovali dva týdny nový typ návěsu Twin 200. Jak se osvědčil?
Nákladní doprava se modernizuje každým dnem. Díky pokrokům výrazně ulehčuje práci řidičům, firmám přináší úspory nákladů a také chrání životní prostředí. V závislosti na modernizaci uvedl výrobce návěsu Fliegl na trh zajímavou novinku s názvem TWIN. Tento návěs testovali úspěšně kolegové z mezinárodní kamionové dopravy po dobu 14 dnů v Humpolci.
Návěs Fliegl TWIN je vyroben jako dvouosý návěs, který dokáže odvést až 25 tun nákladu. Uspořádání náprav s rozvorem 1810 mm je navrženo tak, aby mohlo být zatížení nápravy 10 tun. Tím dojde ke splnění legislativních předpisů v dopravě. Návěs si dokáže také hravě poradit s běžnými náklady, které vozíme.
Informace z testování návěsu:
- úspora na zaplaceném mýtu v SRN 1,8 cent na ujetý kilometr po dálnicích
- úspora v podobě snížení spotřeby paliva na trase vozidla. Nižší valivý odpor dvou náprav návěsu přináší snížení spotřeby oproti návěsu se třemi osami.
- odlehčený a profilovaný rám návěsu s absencí jedné nápravy snižuje provozní hmotnost návěsu na 5820 kg což je o 1020 kg méně než konkurenční návěsy.
- ovládací prvek jako je upínací systém boční plachty, který se ovládá jednotně otočnou pákou. Jedním tahem uvolníte všechny upínací řemínky.
- zdvih střechy je nastaven tak, že střecha sama po uvolnění páky vyjíždí nahoru a pákovým mechanismem se musí stáhnou dolu. Je to jiný způsob než jsou naši řidiči zvyklí. Zdvih je o nějaký o pár centimetrů nižší.
Test si tak kolegové z Humpolce pochvalují, neboť jim dal možnost získání nových informací z provozu přímo v praxi. Snaději se pak vyhodnocuje samotná kvalita návěsu.