Zástupci společnosti se zúčastnili Driving Experience v Madridu. V uzavřeném prostoru tak měli možnost poprvé vyzkoušet nové bezpečnostní prvky autobusů Mercedes-Benz a Setra.
Mercedes-Benz pozval do Španělska své významné partnery, aby jim mohl pomocí svého vývojové oddělení prezentovat nové bezpečnostní prvky autobusů Mercedes-Benz a Setra.
Účastníky čekaly přednášky, ale také praktické ukázky na uzavřeném okruhu. Možnost vyzkoušet si zařídit nové autobusy a zkusit jejich jízdní vlastnosti např. na smykové ploše. Jedním z řady testování byl také systém nouzového brždění, kdy autobus sám zastaví, protože má před sebou překážku.
Osm požadavků na povinné bezpečnostní prvky:
- Signál nouzového zastavení => výstražný signál pro ostatní účastníky silničního provozu, pokud autobus prudce zabrzdí.
- Informační systém couvání => Informuje řidiče o předmětech nebo osobách za autobusem pomocí kamery a čidel.
- Systém monitorování tlaku v pneumatikách
- Asistent rychlosti => Varuje řidiče, pokud je překročena maximální povolená rychlost na daném úseku.
- Informační systém mrtvého úhlu
- Protikolizní systém střetu => Varuje řidiče před stojícími nebo pohybujícími se osoby před vozidlem.
- Alkoholový zámek
- Varování na ospalost a nepozornost
Všechny tyto bezpečnostní prvky budou muset splňovat dle nařízení Evropské unie nově registrované autobusy od července 2024. Pro koncernové řidiče se to tak týká autobusů do nových oblastí v Havlíčkobrodsku nebo Mníšku pod Brdy.
Foto: DAIMLER TRUCK