„Úspěšné zvládnutí zakázky je nejen dobrou prací dispečerů, ale hlavně našich řidičů,“ říká David Pospíchal
22 Únor 2022 | Ze společnosti
Dnešní rozhovor je s dispečerem tuzemské kamionové dopravy, panem Davidem Pospíchalem. Co obnáší práce dispečera? Víte, že se ve volném čase věnuje létání?
Pane Pospíchale, jak dlouho u firmy ICOM transport pracujete?
Pracuji zde necelý rok. Inzerát jsem našel na internetu. Za pět dní po zaslání odpovědi jsem seděl na výběrovém řízení před panem Kratochvílem.
Co obnáší práce dispečera?
Práce dispečera spočívá především v rozdělování práce řidičům. Musím se postarat o to, aby byli včas na nakládce a vykládce. Je třeba kontrolovat, zda rozvážka zboží probíhá dle plánu. Po předání zboží komunikuji se zákazníkem a starám se o správné zapsání dodacích listů a CRM papírů, bez kterých by nám neproplatili zakázku.
Na konci pracovní šichty většinou uzavírám tzv. puťovky z předchozího dne. Všechny se musí uzavřít do konce týdne. Také se musí archivovat pro případné audity.
K tomu všemu permanentně spolupracuji s technickým dispečerem a obchodním oddělením, aby vše probíhalo hladce a dle představ zákazníka.
Jsou nějaké odlišnosti mezi dispečerem kamionové dopravy a autobusové dopravy?
Na tuto otázku se špatně odpovídá, jelikož jsem nebyl dispečerem autobusové dopravy. Jako dispečer kamionové dopravy musím být řidičům k dispozici 24 hodin denně. Jak u Kauflandu, tak u Penny plánujeme závozy dopoledne, ale řidiči vozí zboží do obchodů přes noc. Takže se vždy modlíme, aby vše klaplo a nebyly nějaké problémy, které by se musely urgentně řešit. Na trhu je momentálně nedostatek profesionálních šoférů a jsem vděčný za každého schopného řidiče, na kterého se mohu spolehnout. Proto se jim při plánování snažíme také vyjít vstříc i s osobními záležitostmi. Zároveň je naší prioritou vyhovět zákazníkovi. Vše navíc musíme skloubit s požadavky mechaniků, kteří se starají o naše auta. Jsme taková zrna mezi mlýnskými kameny.
A pro jaké klienty zavážíte?
Mám na starosti několik klientů, například Kaufland, Penny Market, Kronospan nebo Schenker. Mezi mé oblíbené klienty patří Kaufland, kam zaváříme do deseti filiálek od Prahy po Kladno, Most, Žatec, Louny nebo Brandýs nad Labem. Samozřejmě nás někdy klienti svými požadavky potrápí, ale vždy vše splníme. Úspěšné zvládnutí zakázky je nejen dobrou prací dispečerů, ale hlavně našich řidičů, bez kterých by se kola netočila.
Práce dispečera je bezesporu náročná. Avšak najdou se i úsměvné chvilky, ne?
Kolegové jsou současně i mí kamarádi. Nedávno se našemu kolegovi Lubošovi narodil kluk, a tak uspořádal oslavu. Dokonce si pro nás připravil zajímavý program včetně domácí zabijačky, což nás velmi potěšilo.
Jakým způsobem trávíte volný čas?
V zimě chodím hrát hokej. Hraji buď v Telči nebo v Jihlavě, kde se účastním amatérského turnaje, ve kterém jsou týmy z okolních měst a vesnic. Dokonce jsem nedávno hrál s Milanem Ujčíkem (otec hokejisty Viktora Ujčíka – pozn. red.), který mi dokázal, že věk je jenom číslo. V 70 letech s námi hrál naprosto vyrovnaný zápas. Doufám, že v jeho letech budu mít také takovou fyzičku.
Od jara do podzimu trávím čas v aeroklubu, kde se věnuji létání. Pokud se letos zadaří, tak bych o nějakém víkendu podnikl vyhlídkové lety. Od doby, kdy jsem si rozšířil licenci ze soukromého pilota na obchodního pilota, si mohu nechat za lety zaplatit. Samozřejmě kdyby měl nějaký kolega z modré rodiny zájem o vyhlídkový let, tak jsem k dispozici.