Zima se v posledních dnech nahlas přihlásila opět o slovo. S tím se mění také podmínky v autobusech spojené s teplotou. Přitom se jedná o jednu z povinností řidiče.
Nesmíme zapomínat na topení. Aby cestující měli požadovaný komfort a teplo v autobuse bylo dřív, je potřeba použít přídavné topení („bufíka“). Tomu se však někteří řidiči kvůli spotřebě brání.
„Když budu celý den honit ‚bufíka‘, do spotřeby se nevejdu,“ zní jeden z argumentů.
„Prostor autobusu je vytápěný teplou vodou od motoru. Přídavné topení zapíná pouze v okamžiku, kdy motor nemá provozní teplotu, je studený, a po dohřátí motoru do provozní teploty automaticky vypne. Pokud je motor studený, má podstatně větší spotřebu, než je spotřeba „bufíku“. Takže právě nepoužíváním „bufíka“ řidič spotřebu zvyšuje,“ říká technik našeho servisu Mercedes-Benz pan Jonák.
Navíc norma spotřeby se zimním obdobím počítá. Pokud řidič nezatopí, je cestující nespokojený. Z toho následně vznikají stížnosti před Modrou vlnu, které míří rovnou k vedení společnosti. Řiďme se proto heslem: „Náš partner, náš pán.“ Důležité je mít na paměti také namátkové kontroly zaměřené právě na teplotu uvnitř vozu a z toho vyplývající pokuty. A že to nejsou žádné malé částky.