Každodenní ranní cesty autobusem by měly být pro cestující pohodlné, v zimě tepelnou pohodu zajišťuje „bufík“.
Dlouhé zimní dny se pomalu prodlužují, ale počasí je stále velmi studené. V těchto dnech se ranní teploty pohybují i kolem -10 °C. Pro řidiče to znamená, že musí dle standardů Veřejné dopravy Vysočiny dodržovat klimatickou pohodou.
Ráno před odjezdem musí řidič zapnout přídavné topení „bufíka“, díky kterému se v autobuse během chvilky udělá tepelná pohoda. Tepelná pohoda neznamená, že je v autobuse zcela teplo, ale autobus již není vymrzlý.
Tepelná pohoda je každou osobou vnímána a posuzována individuálně, charakterizuje ji subjektivní pocit, který vypovídá o spokojenosti s tepelným prostředím. V zásadě je na každém člověku, aby zhodnotil svůj tepelný komfort, což ztěžuje regulaci tepelného prostředí tak, aby byly uspokojeny potřeby všech.
Bufík je přídavné topení, které pomáhá zahřívat v zimním období chladící okruh motoru a pomáhá tak zvyšovat teplotu ve voze. Nové autobusy jsou vybaveny moderními dieselovými motory, které neprodukují tolik tepla jako autobusy, které jezdily dříve. Je to podobné jako u osobních aut, novější naftové motory se klidnou jízdou neohřejí na tak vysoké teploty. Proto je nutné používat k vytápění v autobusech přídavné topení.
Dopravce je povinen udržovat topení ve funkčním stavu. Pokud by topení nefungovalo, musí být ihned opraveno. Norma spotřeby se zimním obdobím počítá. Když řidič nezatopí, je cestující nespokojený. Důležité je mít na paměti i namátkové kontroly zaměřené právě na teplotu uvnitř vozu a z toho vyplývající pokuty.