Přejít k obsahu | | Přejít k vyhledávání

ICOM Transport

„Všechny nové asistenty jsou super, přesto je ale třeba je používat hlavou,“ míní Tomáš Kühr.

5 Květen 2023 | Ze společnosti

Dnes vám přinášíme rozhovor se sympatickým řidičem kamionu, který u nás jezdil TKD a následně přešel na MKD, kde působí dodnes. Při nedávné obnově vozového parku získal nový vůz, tak se s námi podělil i o své dojmy.

Jak jste se dostal k ICOMu?

Před ICOMem jsem jezdil kam bylo potřeba, od jihu na sever, to jsem například jezdil pro jednu kovovýrobu, vozil se materiál v rámci ČR, ale i finální výrobky po Evropě. Moje spolupráce s ICOMem započala vizí parkování v blízkosti bydliště a každodenního návratu domů. Poznal jsem mnoho zajímavých lidí a jednoho skvělého kamaráda, kterému jsem byl za svědka, když vstoupil do manželství. Samozřejmě to pro mě byla velká pocta. Jsme v kontaktu stále a když to jen trochu jde, plánujeme společné víkendy mimo domov na cestách.

Jak jste se dostal na MKD?

Ještě v rámci TKD jsem onemocněl, po ukončení pracovní neschopnosti jsem kontaktoval svého dispečera, s nímž jsem pracoval delší dobu. Naše spolupráce byla naprosto bezproblémová, bylo proto logické pokračovat spolu. Jeho sdělení, že on sám přešel do Humpolce bylo tedy i pro mě rozhodující. Moje budoucí dispečerka mi nabídla práci na soupravě, dál nebylo co řešit a s radostí jsem přijal. Patřím totiž mezi malou skupinu řidičů, kteří tzv. „přetržence“ preferují. Tedy jsem na MKD Humpolec. 

Kolik řidičských oprávnění vlastníte?

Vlastním všechna. Zastávám názor, že profesionální řidič by měl být schopen sednout a jet s čímkoliv. Profesně jsem na to šel postupně, od spodu, stará škola. Čtyřrychlostní Avie bez posilovače řízení, Liaz, Tatra, Man, Daf, až jsem jednoho dne sedl za volant Mercedesu, který má svá specifika, ale rovná podlaha v jeho kabině nechala vzniknout lásce. 😊

Dostal jste novou tandemovou soupravu, jak se Vám jezdí?

Nové auto je skvělé, konečně stejně jako „staré“ s nástavbou Schmitz. Nová nástavba Wecon se mi z pozice řidiče zdá jako kvalitně zpracovaná. Přechod na MP5 je opět posun kupředu. Rád zmíním nový systém Active Sideguard Assist. Pohybuje-li se v pravé části jakýkoliv objekt – dítě, cyklista, jiné vozidlo, Actros MP5 mě jako řidiče upozorní vizuální světelnou výstrahou, pokud bych ji ignoroval, přidá se i akustické varování, které je natolik nepříjemné, že nelze pochybovat o jeho účinnosti. Tento sytém je dobrým pomocníkem i v případě předjíždění – méně zkušeným řidičům bezpečně signalizuje, že se mohou zařadit zpět do pravého jízdního pruhu.

Podělil byste se s námi i o další?

Je tu i jeden ze asistentů, který ve mně vyvolává rozporuplné pocity. Jde o asistenta Active Drive Assist 2, který mezi čárami umí jet sám. Prakticky jde o autonomní systém, ale v určitých intervalech je potřeba dát systému zpětnou vazbu manipulací volantem, jinak se systém deaktivuje. Za mě je to super, ale zároveň to ve mně budí obavy. Lze totiž sedět v kabině, jet, užívat si komfort funkce, pouze se občas dotknout volantu, ale pokud řidič nevěnuje plnou pozornost řízení, mohlo by to špatně dopadnout. Což mimochodem dopadá špatně i v okamžicích, kdy řidič zcela nesmyslně deaktivuje i systémy, které chrání jeho samého, třeba Active Brake Assist 5. Skromně odhaduji, že se všichni chceme vrátit domů. Jako stará páka všem doporučuji při plánování neznámých cest použít mapu a papír, kam si napíšu alespoň křížení cest – pro jistotu. 😊

Když už jsme u školení, nedávno v Humpolci proběhlo školení pro řidiče od Mercedesu, co na něj říkáte?

Školení se zaměřovalo na asistenty a popis změn. Věnovalo se i změření na novou verzi motoru. Myslím, že to bylo ku prospěchu věci, i když některé informace jsou nám známy, není na škodu si je zopakovat. 😊

Co nejčastěji zavážíte?

Za tu dobu jsem toho odvozil. (smích) Na TKD jsem jezdil „vytěžováky“, takže jsem opravdu převezl spoustu různých věcí, od cihel, střešních krytin a nápojů, jsem se postupem času dostal k automotive, které vlastně vozím do dnes. 😊

Kde jezdíte?

Nejčastěji jezdím trasu Düsseldorf – Bánovce nad Bebravou pro globálního leadera ve výrobě automobilových světel. Vozil jsem třeba ale i sklo do Marseille, francouzsky neumím, a tak byla docela zajímavá komunikace. Anglicky se jim moc mluvit nechtělo.

Máte nějakou zajímavou příhodu?

Těch je spousta! Většina z nich je veřejně nepublikovatelných.. Ctěný čtenář nechť přijde na Den s ICOMem, tam je uslyší. 😊

Máte nějaký talisman v kabině?

Mým hlavním talismanem je řetízek s hrací kostkou a podkovou pro štěstí. V kabině vozím plyšového psa.

Posloucháte při jízdě hudbu/podcasty?

Podcasty jedu hodně. Baví mě Opravdové zločiny (pozn. redakce krimi podcast) a samozřejmě i muziku. Domluvím se německy i anglicky, takže když jedu přes Německo, tak v rámci procvičování poslouchám jejích rádio, třeba zprávy a dopravní situaci.

Jak trávíte volný čas?

Hodně rád cestuji, mou oblíbenou destinací je asi Asie, hlavně Bali. Mám rád teplo, tak mi konečně začíná oblíbené období. Umím si užít i dobré jídlo a pití, rád si na cestách pochutnám na sýru a kvalitním vínu.