Slunečný podzim se pomalu loučí a ranní mrazíky na sebe nenechají dlouho čekat. Brzy se změní i podmínky na vozovce, tak dávejte pozor. Kdo je připraven, není překvapen.
Příprava vozidel na zimu vrcholí. Zimní obutí je již povinností, ale ani topení, nesmí zůstat pozadu. Aby cestující měli požadovaný komfort a teplo v autobuse bylo dřív, je potřeba použít přídavné topení („bufíka“). Tomu se však někteří řidiči kvůli spotřebě brání.
„Když budu celý den honit „bufíka“, tak se do spotřeby nevejdu,“ zní jeden z argumentů.
Prostor autobusu je vytápěný teplou vodou od motoru. Přídavné topení zapíná pouze v okamžiku, kdy motor nemá provozní teplotu, je studený, a po dohřátí motoru do provozní teploty, automaticky vypne. Pokud je motor studený, tak má podstatně větší spotřebu, než je spotřeba „bufíku“. Takže právě nepoužíváním „bufíka“ řidič spotřebu zvyšuje.
Navíc norma spotřeby se zimním obdobím počítá. Pokud řidič nezatopí, tak je cestující nespokojený. Řiďme se proto heslem: „Náš zákazník, náš pán.“ Důležité je mít na paměti také namátkové kontroly zaměřené právě na teplotu uvnitř vozu a z toho vyplývající pokuty. A že to nejsou žádné malé částky.
Teplota ovlivnit jde. Co však neovlivníme je situace na silnici. Pokud uznáte, že stav na vozovce skutečně kritický, dejte zprávu svému dispečerovi a nejezděte. Je lepší přijet pozdě, až silničáří dají vozovku do sjízdného stavu, ale bez nehody.