Astronomický podzim se překlopil do své druhé poloviny a ranní mrazíky již nejsou výjimkou. S tím se mění i podmínky na vozovce, takže dávejte pozor. Kdo je připraven, není překvapen.
Nesmíme zapomínat na topení. Aby cestující měli požadovaný komfort a teplo v autobuse bylo dřív, je potřeba použít přídavné topení („bufíka“). Tomu se však někteří řidiči kvůli spotřebě brání.
„Když budu celý den honit ‚bufíka‘, do spotřeby se nevejdu,“ zní jeden z argumentů.
Prostor autobusu je vytápěný teplou vodou od motoru. Přídavné topení zapíná pouze v okamžiku, kdy motor nemá provozní teplotu, je studený, a po dohřátí motoru do provozní teploty automaticky vypne. Pokud je motor studený, má podstatně větší spotřebu, než je spotřeba „bufíku“. Takže právě nepoužíváním „bufíka“ řidič spotřebu zvyšuje.
Navíc norma spotřeby se zimním obdobím počítá. Pokud řidič nezatopí, je cestující nespokojený. Řiďme se proto heslem: „Náš zákazník, náš pán.“ Důležité je mít na paměti také namátkové kontroly zaměřené právě na teplotu uvnitř vozu a z toho vyplývající pokuty. A že to nejsou žádné malé částky.
Teplota ovlivnit jde. Co však neovlivníme, je situace na silnici. Pokud uznáte, že stav na vozovce skutečně kritický, dejte zprávu svému dispečerovi a nejezděte. Je lepší přijet pozdě, až silničáři dají vozovku do sjízdného stavu, ale bez nehody.