S tímto nařízením přichází aktuálně pro dopravce povinnost vybavit své vozové parky bezemisními vozidly.
Pomalu se blíží platnost emisní normy Euro 7, mělo by se tak stát již v letošním roce. Jedná se o zpřísnění emisních limitů oxidů dusíku a pevných částic. Toto výrazně ovlivní provozovatele i výrobce nákladních vozidel. „Musíme zajistit, aby změny nebyly neúnosné pro naše dopravce a aby evropský automobilový průmysl neztratil konkurenceschopnost,“ komentoval ministr dopravy Martin Kupka.
Na nejbližším jednání Evropského parlamentu by chtěla skupina europoslanců z frakce Evropských konzervativců a reformistů prosadit úpravu normy Euro 7. Autodopravci také volají po úpravách normy. Dle jejich argumentů není český ani evropský trh na takové zásadní změny připraven. Vede to také ke tlaku na dopravní společnosti, které jsou nuceni modernizovat vozový park.
Dle asociace ACEA (European Automobile Manufacturers‘ Association) přinese přechod na bezemisní vozidla vysoké náklady pro dopravní společnosti. Asociace také upozorňuje že bez podpory ze strany států EU se může spousta firem dostat do finančních problémů.
Podle aktuální normy Euro 7 jsou firmy povinni pořizovat bezemisní vozidla. U kamionové dopravy se také stále hledají vhodné alternativy paliv. U ekologičtějších paliv jako LNG nebo biopaliva, je stále nevyspělá infrastruktura. Chybí dostatečná síť dobíjecích stanic, plnící stanice pro vodíkový pohon v České republice prakticky neexistuje.
Mezinárodní unie silniční dopravy (IRU) prosazuje daňové výhody, investiční podporu nebo lepší přístup k infrastruktuře, aby to bylo pro všechny dopravce spravedlivé v rámci konkurence.